.

۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۱۲

رویت یتیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رایت(دیدن)                    یدع الیتیم(راندن یتیتم)                        

لا یحض(تشویق نکردن)      ساهون(غفلت)              

یراءون(ریا)                    الماعون(عمل و هر کار خیر)

 

مثالی از شهدا درباره ی ماعون

شهید عباس کریمی در سن نوجوانی،از دوست آشنایی ناراحت میشود که در نماز جماعت و قرائت اذان شرکت نکرده بود.وقتی شهید به خانه ی آنها میرود،او را در بستر بیماری میبیند و متوجه میشود که  کودکی یتیم است و جز خاله ای پیر،کس دیگری ندارد.شهید،وقتی دوستش را دید که برروی زمین سرد میخوابد،از آن پس تصمیم گرفت که دیگر روی تشک گرم ونرم خود نخوابد و زمین سرد را به آن ترجیح دهد.


از داستان بالا متوجه میشویم که شهید از همدردی با دوست خود کوتاهی و منع ماعون نکرده است چه بسا با خوابیدن بر روی زمین سرد....!!!

مهدی ترکاشوند


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۵
گردان قرآنی شهید عباس کریمی

نظرات  (۴)

سلام

عالی بود، رابطه ماعون و یدع الیتیم خوب بود.

خدا قوت...

۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۴۳ شرمنده ی سه ساله......

عالی بود

انشاالله مورد توجه سه ساله ی حسین شوی

به نام شاهد و مشهود

سلام

اینکه سعی کرده‌اید برای سوره مثال و یا مصداق عینی از شهدا ارائه دهید خیلی عالی است. فقط باید توجه کنیم که در این کار رعایت اصول انطباق بسیار مهم است. کاری که شهید بزرگوار انجام داده‌اند این است که با یتیم همدردی داشته و در حقیقت آن را نرانده‌اند. اما در مورد منع ماعون می‌بایست به کاری اشاره کنید که شهید بزرگوار برای آن خانواده و یا آن بچه انجام داده‌اند، کاری که نیازهای اولیه آنها را تأمین کرده است. بنابراین خوابیدن روی زمین سرد مصداق ماعون نیست، بلکه مقدمه‌ای است که می‌تواند فرد را به دادن ماعون برساند.

موفق باشید

در پناه حق

سلام اقا مهدی...
خداقوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی